1869

Nasz założyciel

Henry John Heinz rozpoczął swój pierwszy biznes w 1869 roku. Początkowo produkował chrzan, który sprzedawał w przezroczystych, szklanych butelkach. Przez to chciał podkreślić, że produkt jest wolny od sztucznych dodatków i tanich wypełniaczy, których chętnie używali producenci gotowych przypraw.

Top

1876

Pora na ketchup!

Pierwszy ketchup Heinz trafił na rynek w 1876 roku. Wykorzystując dojrzałe pomidory i nieco większą ilość octu Heinz wyprodukował naturalny, wysokiej jakości ketchup. Ta unikalna receptura pozostaje niezmieniona po dziś dzień.

Top

1886

Czas na cały świat!

“Naszym celem jest podbicie całego świata” powiedział niegdyś H.J. Heinz. Pod koniec XIXw. sukces marki w Ameryce Północnej umożliwił rozszerzenie biznesu poza granice kontynentu.

Top

1892

57 rodzajów

Zainspirowany reklamą 21 rodzajów butów, Heinz zdecydował podobnie promować swoją markę. Mimo że jego firma produkowała w tym czasie ponad 60 różnych produktów, Henry uznał, że 57 to szczęśliwa liczba i zaczął używać sloganu „57 rodzajów” we wszystkich reklamach.

Top

1893

Słynny ogórek Heinz

By zwiększyć popularność swojego stoiska na Światowych Targach w Chicago, Heinz rozdawał zwiedzającym drobny upominek: przypinkę w kształcie ogórka. Okrzyknięta ona została „jednym z najsłynniejszych upominków w historii merchandisingu”.

Top

1900

Idealne miejsce pracy

Heinz stworzył swoim pracownikom dogodne warunki pracy, zapewniając im przebieralnie z prywatnymi szafkami, ciepłą i zimną bieżącą wodę, darmową opiekę medyczną oraz… cotygodniowy manicure (w końcu pracownicy pracowali przy żywności)!

Top

1906

Ustawa o Czystej Żywności

H.J. Heinz przyczynił się do uchwalenia Ustawy o Czystej Żywności.

Top

1941

Nowe produkty

Podczas podróży po całym świecie Heinz zebrał pomysły na kolejne produkty. W następstwie w Wielkiej Brytanii wprowadził fasolkę w sosie pomidorowym Baked Beanz, która m.in. stanowiła podstawową rację żywności żołnierzy podczas II wojny światowej!

Top

1948

Ikoniczny wygląd

Szklana butelka, która jest w sprzedaży po dziś dzień, wprowadzona została w 1948 roku. W porównaniu z wyglądem z roku 1890 zachowuje ogólny kształt, zmieniły się jedynie drobne detale.

Top

1983

Współczesny wygląd

Wielu konsumentów woli ketchup w ikonicznej, szklanej butelce, jednak znajdą się również zwolennicy plastikowej butelki. W 1983 roku Heinz wprowadza plastikową butelkę, która ułatwia dozowanie ketchup.

Top

2011

Heinz z pierwszych zbiorów

Heinz wprowadza limitowaną edycję ketchupu wyprodukowanego z pomidorów z pierwszych zbiorów w sezonie, czyli przełomu sierpnia i września. Od zerwania pomidora do zamiany go w nasz słynny ketchup mija tylko48 godzin!

Top

Dziś

Heinz na Facebook

 

Top

Co o tym myślisz? Historia marki Heinz?

Ten serwis korzysta z plików cookie, używamy ich do monitorowania ruchu na naszej strony.Dowiedz się więcej